Pages

Wednesday, March 30, 2016

Tips untuk pergi baby expo.

Bismillahirrohmanirrohim..

aslmkm. hai semua.. nmpknya harini mmg free ye sebb uthman so behave.haha..
ok la aku rasa nak share pasal bby expo.. aku percaya semua mak mak mudah terpengaruh dengn bby expo. asal ckp ada expo mesti nak pi kan.. so am i.. haha seriously aku mmg suka pegi bby expo. dulukan masa awal awal prgnnt mmg tau bby expo dari fb . org kata beli pampers murah kat bby expo.so aku pun rajin la borong pampers kat bby expo. setelah berbelas expo aku pergi aku dah dapt buat kesimpulan yang sbenarnya.. tak semua bby expo tu BEST. kenapa? meh nak bgtau.. sebenarnyakan bby expo ni kalau untuk first time mommy yg nk cari barang keperluan asas seperti tilam , bantal, bengkong, set bersalin , katil dan espc Stroller.. pergi la cari kat expo espc Stroller.
bolehla korg pergi sana beli. brg lain mmg tak menarik pun. better korg pegi cari dkt supermarket or shopping mall. lagi murah..serious tak tipu. tak payah nak bersesak kan diri pergi expo dengn anak nangis kau pun penat tapi end up tak beli ape apun..kalau nak beli pampers target dan survey brand apa yg kau guna ada tak kat expo tu , kalau takde tak payah la pegi.the pampers ni nak murah kau beli kat lazada sama je harga mcm expo. actually kalau nak beli brg keprluan mcm botol susu tu or pam or tmpat panaskan susu tu boleah la pegi expo sebb semua expo mmg ada jual brg brg botol susu harga mmg berpatutan.  aku list kan apa yang ada dekat expo dan range harga:
1)Pampers (rm 80rm-150rm utk 3-4bungkus)
2)company insurance / education
3)Baby Stroller dan car seat (rm500-3k)
4)Botol susu dan pam susu dan seangkatannya (Avent,NUK, Tommee dll) rang harga dlm 90rm-200rm untk botol susu dan pam susu range dlm 2-3ratus untuk brand paling murah smpi la yg mahal.)
5)Baby coat , tilam bby (usually bnyak brg import range hrga 400rm - 2k)
6)walker, jumpero (tak bnyak sgt ususally 1/2booth je yg jual range hrga 200rm-300rm)
7)play matt or puzzle matt dn seangkatannya rm150-rm500
8)toys and baju (boleh dpt rnge hrga 2rm-50rm)

sllunya brg yg ada mcm katil semua tu sangat mahal sebb dia import dari luar negara .. hmm lagi satu korg kena pandai cari expo. so far kalau nak pergi, pergi la yg dekat shah alam .. memang happening. aku suka cari baju dngn toys anak anak. sgt murah.. baju mmg dapat range harga 2rm-10rm sehelai. yeeee betul.. baju cantik cantik kena pandai pilih la.. lagipun bagi aku baju mahal mahal mmg tak berguna,, budak budak kan cepat mmbesar. kalau baju basahan ni mmg aku suka cari yg murah dan cantik.. so far takdela berkurap badan si uthman tu pakai baju murah. ada org ckp pakai baju murah boleh gatal gatal laa. so far takdepun.. mentality para ibu je.. kalau mampu pegi labeli brand yg mahal.. tak salah pun.. kan? tapi kalau aku mmg suka anak pakai bjau cantik cantik tapi aku takkan beli yg mahal mahal.. paling mahal pun barang dekat H&M je itupun banyak org yg belikan.. so far uthman nampk comel je walaupun pakai baju 3 rinngit. hee :D
ok la kalau nk beli pampers aku suggest buat review sikit.. try compare dekat Lazada or supermarket yg korg sllu beli.. kdg kdg sama je harga,, kalau boleh pegi expo beli la susu or barang mandian .. kat sini mmg murah ak compare dngn kedai biasa.
dalam smua expo yg aku pernah pegi.. area Klang valey dngn KL dan Putrajaya..
so far yg paling bnyak choice untuk baju dan toys korg pegi expo yg ni ok

Image result for mom & baby expo 2016
sellunya dorg buat dekat IDCC shah alam ysng ni memng best sgt. 
ok ni contoh barng yg aku beli masa bby expo TCE mid valley haritu. kedai jual baju ada 2-3booth je hmm so tak bnyak yg dpt grab. tak banyak ke mcm banyak je. hahah

11 helai baju
2 shower bath
1 set tights (4pcs)
2 panties
2 packets wet tissues (travel pack)
total : RM164 
9 helai tshirt long sleeve mcm ni .. very high quality 5rm perpcs je :D

1 baju swimming
pureen travel pack antibacteria rm 10rm for 2 packet
Cetaphil bby bath 2 for RM50 (usual price sebotol rm30+)



bby tights (rm40)
jimat tak jimat tak?? terasa wonderwoman setiap kali bijak berbelanja hihi . Kesimpulannya nak pergi expo survey dulu bukak la fb dorg tengok booth ape yg ada or tanya kwan kawan yg pergi ada tak brg yg kau nk tu dekat expo tu.. kalau takde please jgn buang masa bawak anak bersesak dekat dalam tu.okbai



No comments:

Post a Comment